4.07.2012

Montreux Jazz Festival

I zaczęło się... Dwa tygodnie w Montreux, ulice pełne ludzi, muzyki i piwa. Wbrew temu co wskazuje nazwa wcale nie jest to festiwal jazzowy, oczywiście zdarzają się tego typu koncerty, ale dominuje zdecydowanie muzyka popularna. W tym roku pierwszy raz mogę uczestniczyć w tym wydarzeniu. A jest to już 46 edycja festiwalu (niegdyś dość prestiżowego, dzisiaj [wg mnie] tego prestiżu nieco brak).
Interesujący przegląd tego jak zmieniał się festiwal do zobaczenia tutaj: historia festiwalu

Tutaj na scenie występowały takie gwiazdy jak: Carlos Santana, BB King, Sting, Ella Fitzgerald, Roberta Flack, Aretha Franklin, Miles Davis, Sade i jeszcze dużo by wymieniać.

Bilety mają ceny z kosmosu (nawet dla Szwajcarów), na szczęście są też darmowe koncerty, i większe i mniejsze gwiazdy muzyki występują. Na przykład w 2009 darmowy koncert dał B.B. King, w 2011 - Crystal Figthers i Jaime Woon.

 Ja do tej pory miałam okazję zobaczyć na żywo:
(trzech pierwszych wykonawców mogłam zobaczyć bo dostałam darmowe wejściówki od jednej z wolontariuszek pracujących w czasie festiwalu)

Jamie N Commons

Michael Kiwanuka

Katie Melua


Brandy Butler and The Fonxionaires
http://www.fonxionaires.ch/

We have band
http://www.wehaveband.com/






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz